GRUP EVRENSEL
VAKKAS ÇİLO & vakkascilo@gmail.com
HATİCE ÇOLAK & haticecolak0@gmail.com
MİHRİBAN ÇAMCI & cmcmhrbn@gmail.com
LEYLA GÖZCÜ & lazleyla@gmail.com
GENEL ÖZET
Yapacağımız proje ADDIE modeline göre 5.Sınıf Sosyal Bilgiler dersinin Bölgelerimizi Tanıyalım ünitesini oluşturmaktadır. Projemizde hem görselliğe hemde bilgiye önem vermekteyiz. Bu ünitede Türkiye’nin coğrafi bölgelerini ve özellilkerini işleyeceğiz. İçeriğin büyük bir kısmı MEB tarafından okullarda okutulan ders kitabından ve ilkokul hocalarından yardım alınacaktır. Projemiz tasarlanmış ve içerik olarak zenginleştirilecektir. Projemiz bilgiyi görsel yönden dikkat çekici, etkileyici ve aynı zamanda öğretici niteliğini ön planda tutmaktadır. Projemiz öğrenme kuramlarına göre hazırlanmıştır. Yani sayfalarımız davranışçı kurama göre yazılı materyaller (konu anlatımı ve e-kitap), bilişsel kurama göre resimler ve animasyon, yapılandırmacı kurama uygulama yapabileceği videolar ve oyun bulunmaktadır. İçerik çoklu zekâ kuramı göz önünde bulundurularak hazırlanmıştır. Ayrıca öğrencilerin problem çözmesini geliştirmek için oyunlarla desteklenmiştir.
ÖNCEKİ BİLGİLERİMİZ (5 puan)
Proje konusu olarak “bölgelerimizi tanıyalım” konusunu seçtik ve bu konu hakkında yeterli bilgi ve dokümanları MEB’in kitapları ve ilkokul hocalarından yararlanarak bilgi eksikliklerimizi gidermeye çalıştık. Projemizi hem görsel hem işitsel olarak tasarlamak için flash programını seçtik. Ancak grup olarak flash konusunda yeterli bilgiye sahip olmadığımızdan konu anlatım dokümanları ve videolardan yararlandık.ÖĞRETİMİN AMACI (10 puan)
İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersinde “bölgelerimizi tanıyalım” konusunu eğlenerek öğrenmelerini, hedef ve davranışlarında olumlu değişiklikler yapmayı amaçladık.
ANALİZ SÜRECİ (10puan)
Konunun seçiminde materyal geliştirmeye uygunluğu göz önünde bulunmuştur. Hareketli resim ve animasyonlar çoklu ortam uygulamalara uygunluğu, görsel içerikler sayesinde konuların öğrencinin daha iyi anlaması sağlanmıştır. Grup üyeleri fikirlerini ortaya koymuş ve notlar alınarak projeye çalışılmaya başlanmıştır.İHTİYAÇ ANALİZİ (10puan)
Öğrenenlerin daha fazla duyu organına ulaşmayı amaçladığımız için sayfa tasarımlarını bu yönde hazırladık. Öğrencilerin sosyal bilgiler dersinde “bölgelerimiz tanıyalım” konusunda eksikliklerin giderilmesi ve öğrencilerdeki yanlış bilgilerin ortadan kaldırılması amaçlanmıştır. İçerikte öğrencinin ilgisini çekecek öğelere ver verilip öğrencinin performanslarını ve motivasyonlarını artırmak amaçlanmıştır.İÇERİK ANALİZİ (10puan)
İçerik ADDIE modeline göre yapılacaktır. İçerik konuları; Türkiye’nin coğrafi bölgelerini, doğal bitki örtüsü, yeryüzü şekilleri, iklim özellikleri, bölgelerde yetiştirilen tarım ürünlerini oluşturmaktadır. Proje flash programında hazırlanacaktır. Bu program görsellik açısından uygun olduğu için bu karar alınmıştır. Bu program sayesinde içerik çeşitliliği çok olacaktır. İçeriği konu başlıkları, konu anlatımları, testler, öğretici oyunlar ve yardımdan oluşturmaktadırÖğrenenlerin analizi (15puan)
5. Sınıf düzeyindeki öğrenciler hedef alınmıştır.Cinsiyet bakımından kız ve erkek öğrenciler hedeflenmiştir.
İlköğretimde eğitim gören öğrenciler için tasarlanmıştır.
Öğrenme stili olarak yaparak ve izleyerek öğrenme stilleri kullanılmıştır.
Öğrencilere hazır bulunuşluk düzeyinde bir test uygulanmıştır.
Öğrencilerin teknolojiye karşı tutumlarını ölçen bir tutum ölçeği uygulanmıştır.
CONTEX ANALİZİ (15puan)
Öğretimin kullanılacağı ortam bilgisayarların olduğu bir sınıfta projeksiyon cihazıyla birlikte sunulacaktır ve swf dosya uzantısını açan programların yüklü olması gerekmektedir (flash, km player vs…). Hazırlayacağımız web destekli eğitimde hareketli animasyonlar, görsel içeriklere yer verilecektir. Öğrencilerin sorumluluklarını ve öğretmenin sorumluluklarını açıklayınız. Projeyi öğrenciler kendi başlarına kullanacaklar ve problem olduğunda hocadan ya da teknik bir destek alabileceklerdir.
ÖĞRETİM YAKLAŞIMI VE BUNUN GEREKÇESİ (15puan)
Bu öğretimde kullandığımız yaklaşım (davranışçı, bilişsel ve yapılandırmacı) yaklaşımdır. Çünkü öğrenci konu anlatımlarında konuyu öğrenecek (animasyonlarla, konu anlatımıyla ve belirli özellikler keşfederek). Test kısmında ve şekiller üzerinde de deneme imkânı bulacaktır. Bu yaklaşımlar öğrencilerimizin özelliklerine uymaktadır. Konu anlatımı ve içerik sunumu için en uygun yaklaşımlar bunlardır. Öğrencilerin konuyu anlamalarında bu yaklaşım uygundur. İçeriğimiz her öğrencinin anlayacağı düzen ve sistemde hazırlanmıştır.
Zamanlama ve Analiz İçin Planlama (5puan)
Projemiz toplamda 2 ayda ortaya çıkmıştır. Her hafta düzenli toplantılar yapılmış; yeni fikirler ortaya çıkarılmıştır. Ayrıca her üye üstüne düşen görevi zamanında yerine getirmiştir. Oyunlar ve test içerikleri tüm üyeler tarafından yapılmıştır.
KAYNAKÇA (5puan)
Kitaplar: MEB’in 5. Sınıf ders kitabıWebsayfaları: http://www.egitimhane.com
Gazi ilköğretim okulu sosyal bilgiler hocasıyla ders işlenişi hakkında bilgi edinildi.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder