PROJE UYGULANIRKEN ÇEKİLEN GÖRÜNTÜLER
PROJE FİNAL RAPORU
Grup Evrensel
VAKKAS ÇİLO & vakkascilo@gmail.com
HATİCE ÇOLAK & haticecolak0@gmail.com
MİHRİBAN ÇAMCI & cmcmhrbn@gmail.com
LEYLA GÖZCÜ & lazleyla@gmail.com
HATİCE ÇOLAK & haticecolak0@gmail.com
MİHRİBAN ÇAMCI & cmcmhrbn@gmail.com
LEYLA GÖZCÜ & lazleyla@gmail.com
Özet (3)
İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersinde “bölgelerimizi tanıyalım” konusunu eğlenerek öğrenmelerini, hedef ve davranışlarında olumlu değişiklikler yapmayı amaçladık.Ülkemizdeki kaç bölge olduğunu ,dağların ,ovaların,akarsuların ,göllerin ve bölgelerimizin hangi iklim özelliklerine sahip olduklarını öğrettik. Konunun seçiminde materyal geliştirmeye uygunluğu göz önünde bulunmuştur. Hareketli resim ve animasyonlar çoklu ortam uygulamalara uygunluğu, görsel içerikler sayesinde konuların öğrencinin daha iyi anlaması sağlanmıştır. Grup üyeleri fikirlerini ortaya koymuş ve notlar alınarak projeye çalışılmaya başlanmıştır. Öğrenenlerin daha fazla duyu organına ulaşmayı amaçladığımız için sayfa tasarımlarını bu yönde hazırladık. Öğrencilerin sosyal bilgiler dersinde “bölgelerimiz tanıyalım” konusunda eksikliklerin giderilmesi ve öğrencilerdeki yanlış bilgilerin ortadan kaldırılması amaçlanmıştır. İçerikte öğrencinin ilgisini çekecek öğelere ver verilip öğrencinin performanslarını ve motivasyonlarını artırmak amaçlanmıştır.Öğrencilere normal dersten farklı olarak animasyon ve oyunla görselliği ön planda tutarak kalıcı öğrenmeyi sağladık. Bu öğretimde kullandığımız yaklaşım (davranışçı, bilişsel ve yapılandırmacı) yaklaşımdır. Çünkü öğrenci konu anlatımlarında konuyu öğrenecek (animasyonlarla, konu anlatımıyla ve belirli özellikler keşfederek). Test kısmında ve şekiller üzerinde de deneme imkânı bulacaktır. Bu yaklaşımlar öğrencilerimizin özelliklerine uymaktadır. Konu anlatımı ve içerik sunumu için en uygun yaklaşımlar bunlardır. Öğrencilerin konuyu anlamalarında bu yaklaşım uygundur.
Analiz (30)
Öğretimin Amaçları (5)
İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersinde “bölgelerimizi tanıyalım” konusunu eğlenerek öğrenmelerini, hedef ve davranışlarında olumlu değişiklikler yapmayı amaçladık.Ülkemizdeki kaç bölge olduğunu ,dağların ,ovaların,akarsuların ,göllerin ve bölgelerimizin hangi iklim özelliklerine sahip olduklarını öğrettik.Öğretici materyal olarak her konu sonundaki testler ile bilgilerini sınamalarını sağladık.Eğlendirici materyal olarak ise TÜRKİYE haritasını sürükle bırak yöntemiyle birleştirmelerini sağlayan oyun materyali geliştirilmiştir.
Analiz Süreçleri (4)
Konunun seçiminde materyal geliştirmeye uygunluğu göz önünde bulunmuştur. Hareketli resim ve animasyonlar çoklu ortam uygulamalara uygunluğu, görsel içerikler sayesinde konuların öğrencinin daha iyi anlaması sağlanmıştır. Grup üyeleri fikirlerini ortaya koymuş ve notlar alınarak projeye çalışılmaya başlanmıştır.Gazi ilköğretim okulu coğrafya öğretmeni ile konu hakkında bilgi edinmek için görüşme yaptık..Öğrencilere konu ile ilgili hazırbulunuşluluk düzeyini ölçmek için test uyguladık..Bu testib sonucu olarak sınıf ortalaması 79.5 olarak bulunmuştur.Bu ortalamayı yükseltmeyi amaçladık.
İhtiyaç Analizi (4)
Öğrenenlerin daha fazla duyu organına ulaşmayı amaçladığımız için sayfa tasarımlarını bu yönde hazırladık. Öğrencilerin sosyal bilgiler dersinde “bölgelerimiz tanıyalım” konusunda eksikliklerin giderilmesi ve öğrencilerdeki yanlış bilgilerin ortadan kaldırılması amaçlanmıştır. İçerikte öğrencinin ilgisini çekecek öğelere ver verilip öğrencinin performanslarını ve motivasyonlarını artırmak amaçlanmıştır.Öğrencilere normal dersten farklı olarak animasyon ve oyunla görselliği ön planda tutarak kalıcı öğrenmeyi sağladık.
İçerik Analizi (4)
İçerik ADDIE modeline göre yapılacaktır. İçerik konuları; Türkiye’nin coğrafi bölgelerini, doğal bitki örtüsü, yeryüzü şekilleri, iklim özellikleri, bölgelerde yetiştirilen tarım ürünlerini oluşturmaktadır. Proje flash programında hazırlanacaktır. Bu program görsellik açısından uygun olduğu için bu karar alınmıştır. Bu program sayesinde içerik çeşitliliği çok olacaktır. İçeriği konu başlıkları, konu anlatımları, testler, öğretici oyunlar ve yardımdan oluşturmaktadır.Projemizi bilgisayar labratuvarında her öğrencinin uygulayabileceği şekilde ortam sağlanmıştır.
Öğrencilerin Analizi(4)
5. Sınıf düzeyindeki öğrenciler hedef alınmıştır.
Cinsiyet bakımından kız ve erkek öğrenciler hedeflenmiştir.
İlköğretimde eğitim gören öğrenciler için tasarlanmıştır.
Öğrenme stili olarak yaparak ve izleyerek öğrenme stilleri kullanılmıştır.
Öğrencilere hazır bulunuşluk düzeyinde bir test uygulanmıştır.
Öğrencilerin teknolojiye karşı tutumlarını ölçen bir tutum ölçeği uygulanmıştır.
Öğrencilerin teknolojiye karşı tutumlarını ölçen bir tutum ölçeği uygulanmıştır.
Öğrencilere uyguladığımız teknolojiye karşı tutumlarının ortalamasının 77 bulduk.
Ortam Analizi (4)
Öğretimin kullanılacağı ortam bilgisayarların olduğu bir sınıfta projeksiyon cihazıyla birlikte sunulacaktır ve swf dosya uzantısını açan programların yüklü olması gerekmektedir (flash, km player vs…). Hazırlayacağımız web destekli eğitimde hareketli animasyonlar, görsel içeriklere yer verilecektir. Öğrencilerin sorumluluklarını ve öğretmenin sorumluluklarını açıklayınız. Projeyi öğrenciler kendi başlarına kullanacaklar ve problem olduğunda hocadan ya da teknik bir destek alabileceklerdir.Flashın sonunda yapmış olduğumuz testlerde geri dönüt olarak notlarını söyledik ve eksiklikleri konusunda düzeltmeler yaptık , başarılı oldukları durumlarda pekiştireç verdik..
Öğretim yaklaşımı ve bunun gerekçesi (5)
Bu öğretimde kullandığımız yaklaşım (davranışçı, bilişsel ve yapılandırmacı) yaklaşımdır. Çünkü öğrenci konu anlatımlarında konuyu öğrenecek (animasyonlarla, konu anlatımıyla ve belirli özellikler keşfederek). Test kısmında ve şekiller üzerinde de deneme imkânı bulacaktır. Bu yaklaşımlar öğrencilerimizin özelliklerine uymaktadır. Konu anlatımı ve içerik sunumu için en uygun yaklaşımlar bunlardır. Öğrencilerin konuyu anlamalarında bu yaklaşım uygundur. İçeriğimiz.her öğrencinin anlayacağı düzen ve sistemde hazırlanmıştır.Davranışsal ve bilişsel yaklaşıma uygun olarak konu anlatımı ve testler hazırladık.Yapılandırmacı yaklaşıma uygun olarak ise hazırladığımz materyali her öğrencinin uygulamasını sağladık.
Tasarım ve Geliştirme (30)
Tanımlama (2)
Bu tasarımdaki amacımız “Bölgelerimizi Tanıyalım” konusunun öğrencilere en iyi şekilde kavratılmasıdır. Bunun için içerik özenle hazırlanmıştır. Konumuzu animasyon, oyun ve içerik ile zenginleştirdik.
Ortam(3)
Öğretim; öğretmenin de bulunduğu laboratuar ortamında projeksiyonla gerçekleşebileceği gibi, öğrencilerin birer bilgisayar başında bireysel öğrenmelerini de desteklemektedir
Temel Öğeler (8)
1.Motivasyon
Giriş ekranında Mustafa Kemal ATATÜRK’ün çalışmaya yönlendiren sözü vardır. Tasarımın içinde yer alan animasyonlar, görsel öğeler ve oyun bölümü ile öğrencilerin motivasyonunu sağlamayı amaçlıyoruz. Ayrıca test uygulaması ile de kendilerini ölçebilecekler.
2.Öğretimin Değerlendirilmesi ve Geri dönüt
Değerlendirme amacıyla her bölümün sonunda bölüme ait test oluşturuldu ve bu test sonucunda puan ile sonuçlar da verilecektir.
3.Öğretimin sırası
Öğrenci ilk olarak konu içeriklerini tamamlayıp ardından test oyun uygulamalarına geçecektir.
İçerik (5)
İlk olarak giriş kısmına dikkat çekici olması için Türkiye’nin bölgelerini gösteren bir animasyon konulmuştur. Giriş butonuyla öğrenci anasayfaya yönlendilir. Anasayfa da 4 tane menü bulunmaktadır. Konu anlatımı için bölgeler menüsüne tıklanır ve animasyon olarak bölgeler gelir buradan öğrenci istediği bölgeye tıklayarak bölgeyle ilgili istediği bilgiye ulaşır. Ve her konu sonunda öğrendiklerini test etmesi için çoktan seçmeli test uygulanır ve test sonucunda geri dönüt verilir. Konu anlatımından sonra öğrendiklerini pekiştirmek ve eğlenerek öğrenme amaçlı anasayfada ki oyun menüsünden ulaşabilir. Anasayfamızda ki bir diğer menü ise yardım(iletişim) menüsüdür. Buradan öğrenci beklentilerinin karşılandığı veya karşılanmadığı olumlu yada olumsuz bütün durumlarda bize ulaşabilir.
Öğrenme Nesneleri (5)
Projenin giriş kısmında kısa bir animasyon , burdan anasayfaya bir geçiş butonu vardır.Ana başlık olarak projemizde Anasayfa,Bölgeler,Oyun,Yardım kısmından oluşmaktadır.Bölgeler bölümü 7 bölgemizin konu anlatımından ve her konu sonundaki çoktan seçmeli testlerden oluşmaktadır.Oyun bölümünde Türkiye haritası sürükle bırak yöntemiyle öğrenilen bilgilerin test edilmesi sağlanmıştır
Geliştirme karar ve gerekçeleri (5)
Öğretim tasarımımızı öğrencilere etkili bir şekilde sunmak için;
1. Her öğrencinin bireysel uygulamasını sağladık.
2. Ögrencinii dikkatini çekmek için ilk girişe animasyon ekledik.
3. Önce konu anlatımını inceleyip sona test uygulayarak öğrencilerin öğrendiklerini pekiştirmesini sağladık
4. Öğretimi eğlenceli hale getirmek için oyun tasarladık.
5. Testlerin sonunda geri dönüt verilmiştir.
Tasarımımızın öğrenci ve öğretim elemanı açısından kolay kullanılabilir olduğunun gerekçesini;
1. Yardım ve iletişim menüsünün bulunması.
2. Basit ,sade ve kolay kullanılabilir olması.
3. Tekrar tekrar kullanılmasıve istenildiği anda ulaşılabilir olması.
Problemler ve çözüm önerileri (2)
Bu yaklaşımlar beklediğimiz gibi öğrencilerin öğrenmesinde yeterli olmayabilir. Öğrenci tasarımı beğenmeyebilir, eksik ve yetersiz bulabilir. Öğrenci ihtiyaç analizi yaparak bu problemleri ortadan kaldırılabilir ve öğrenci isteklerine uygun tasarım geliştirme yöntemine gidilebilir.Oyun tasarlama kısmında eksiklikler vardır.Bu konu geniş bir konu olduğundan daha da araştırılmalıdır.Oyun konusunda daha yeni, fikir ve tasarımlar oluşturulmaya çalışılmalıdır.Anasayfada bulunan yardım butonu ile teknik destek sağlanmıştır.
Değerlendirme (30 p)
Öğretimin Değerlendirilmesinde Kullanılan Metotlar (10)
Öğretimin değerlendirilmesinde soru-cevap olarak test yöntemini kullandık.ayrıca proje sonunda proje ile ilgili anket düzenledik.Konumuz olan her bir bölgemiz için değerlendirme testi uyguladık .Değerlendirme testimiz yaptığımız proje içerisinde bulunduğu için görsellik ön planda tutuldu.Değerlendirme soruları bölge bölge ayrılarak toplamda 35 soru sorularak kapsam geçerliliği ön planda tutuldu.Sorularımızın hepsi bilgi düzeyindedir öğrenci souların cevabı ezbere bilmeden cevaplama olanağı yoktur.Toplamda 35 sorumuz vardır.Sorularımızın güçlüğü orta düzeydedir ve ayırt etme gücünün yüksek çıkma ihtimali de orta düzeydedir.10 öğrenci üzerinden değerlendirme yapıldı ve öğrencilerin yarısından fazlası yüksek başarı elde etmiştir.Ayrıca proje için anket yaptık.Proje için anket düzeyleri sonuçları olarak çok iyi ve çok kötü düzeyleri arasında sonuçlar elde ettik ortalama olarak çok iyi düzeyi yüksektir .
Proje için yaptığımız anket sonuçları.Bu projeyi 10 kişiye uyguladık ve 12 soru sorduk.Değerlendirme olarak çok iyi düzeyimiz yüksek bulunmaktadir fakat orta ve çok kötü sonuçlarını da elde ettik.genel ortalama düzeyi çok iyidir.
Proje için yaptığımız değerlendirme sonuçları.Bu projeyi 10 kişiye uyguladık ve 35 soru sorduk soru sayımızın fazla olması kapsam geçerliliğini artırdı.Sınıfın çoğunluğu ortalamanın üstünde not almıştır.Testimizde ayırt ediciliği yüksek sorular bulunmaktadır.Bilenle bilmeyeneni ayırma ihtimali yüksek olma ihtimali yüksektir.Ayrıca uyguladığım sınıfta proje tarzında ders anlatılmasını daha eğlenceli buldular.Öğrenmeyi kalıcı hale getirmek için eğlenceli ve bilgi verici bir projenin olduğunu bildirdiler.
Öğretim tasarımında yapılacak değişiklikler (8)
Projemizdeki iletişim bölümünde uyum sorunundan dolayı değişiklikler yaptık.İletişim bölümümüzün son şeklini görsel olarak buraya atıyoruz.
Görevler (2)
ÇALIŞMA TABLOSU:
Vakkas ÇİLO
|
Öğretim tasarımı projesinin hazırlanması (Flash çalışması)
Bütün raporları grup halinde yapıldı.
|
Mihriban ÇAMCI
|
Öğretim tasarımı projesinin hazırlanması (Flash çalışması)
Bütün raporları grup halinde yapıldı.
|
Leyla GÖZCÜ
|
Ders sunumunun araştırılması ve hazırlanması
Bütün raporları grup halinde yapıldı.
|
Hatice ÇOLAK
|
Blogun hazırlanması ve düzenlenmesi
Bütün raporları grup halinde yapıldı.
|
Kaynakça (2)
Kitaplar: MEB’in 5. Sınıf ders kitabı
Websayfaları: http://www.egitimhane.com
Gazi ilköğretim okulu sosyal bilgiler hocasıyla ders işlenişi hakkında bilgi edinildi.
EKLER (5):
PROJE DEĞERLENDİRME ANKETİ
1) Tasarımımızı nasıl buldunuz?
2) Karadeniz Bölgesi bölümünü yeterli buldunuz mu?
3) Akdeniz Bölgesi bölümünü yeterli buldunuz mu?
4 ) Marmara Bölgesi bölümünü yeterli buldunuz mu?
5) Ege Bölgesi bölümünü yeterli buldunuz mu?
6) İç Anadolu Bölgesi bölümünü yeterli buldunuz mu?
7) Doğu Anadolu Bölgesi bölümünü yeterli buldunuz mu?
8) Güney Doğu Anadolu Bölgesi bölümünü yeterli buldunuz mu?
9) Test uygulamasının düzeyini nasıl buldunuz?
10) Animasyonları yeterli buldunuz mu?
11) Yardım bölümünü yeterli buldunuz mu?
12) Oyun bölümünü yeterli buldunuz mu?
PROJE DEĞERLENDİRME ANKETİ SONUÇLARI
1) Tasarımımızı nasıl buldunuz?
Çok iyi 8
İyi 0
Orta 2
Kötü 0
Çok kötü 0
2) Karadeniz Bölgesi bölümünü yeterli buldunuz mu?
Çok iyi 7
İyi 2
Orta 0
Kötü 0
Çok kötü 1
3) Akdeniz Bölgesi bölümünü yeterli buldunuz mu?
Çok iyi 6
İyi 3
Orta 0
Kötü 0
Çok kötü 1
4 ) Marmara Bölgesi bölümünü yeterli buldunuz mu?
Çok iyi 6
İyi 1
Orta 3
Kötü 0
Çok kötü 0
5) Ege Bölgesi bölümünü yeterli buldunuz mu?
Çok iyi 6
İyi 3
Orta 0
Kötü 1
Çok kötü 0
6) İç Anadolu Bölgesi bölümünü yeterli buldunuz mu?
Çok iyi 7
İyi 2
Orta 0
Kötü 1
Çok kötü 0
7) Doğu Anadolu Bölgesi bölümünü yeterli buldunuz mu?
Çok iyi 7
İyi 1
Orta 1
Kötü 0
Çok kötü 1
8) Güney Doğu Anadolu Bölgesi bölümünü yeterli buldunuz mu?
Çok iyi 8
İyi 2
Orta 0
Kötü 0
Çok kötü 0
9) Test uygulamasının düzeyini nasıl buldunuz?
Çok iyi 8
İyi 0
Orta 1
Kötü 0
Çok kötü 1
10) Animasyonları yeterli buldunuz mu?
Çok iyi 7
İyi 2
Orta 0
Kötü 0
Çok kötü 1
11) Yardım bölümünü yeterli buldunuz mu?
Çok iyi 5
İyi 2
Orta 2
Kötü 0
Çok Kötü 1
12) Oyun bölümünü yeterli buldunuz mu?
Çok iyi 6
İyi 1
Orta 2
Kötü 0
Çok Kötü 1
DEĞERLENDİRME SORULARI
1-Erzurum-Kars bölümünde ekonominin hayvancılığa dayalı olmasının nedenlerinden biri aşağıdakilerden hangisidir?
A) Kışların soğuk geçmesi
B) Çayır ve meraların geniş yer tutması
C) Yağışların düzensiz olması
D) Nüfus yoğunluğunun az olması
2-Akarsuların taşıdığı alüvyonların denizi doldurması sonucunda oluşan ovalara delta ovası denir. Buna göre aşağıdaki bölgelerimizden hangisinde delta ovası bulunmaz?
A) Doğu Anadolu
B) Ege
C) Karadeniz
D) İç Anadolu
3-Doğu Anadolu Bölgesi'nin maden çeşitliliği ile bölgenin hangi özelliği arasında ilişki olduğu söylenebilir?
A) Bitki örtüsü
B) İklim koşulları
C) Dağların yükseltisi
D) Jeolojik yapısı
4-Aşağıdaki bölgelerimizde büyük baş hayvancılığa en uygun bölgemiz hangisidir?
A) İç Anadolu
B) Marmara
C) Doğu Anadolu
D) Karadeniz
5-Aşağıdakilerin hangisinde Doğu Anadolu Bölgesi'ndeki bir yer burada çıkarılmayan bir yer altı zenginliği ile verilmiştir?
A) Tercan-Tuz
B) Elazığ-Demir
C) Elbistan-Linyit
D) Guleman-Krom
6-Aşağıdakilerden hangisi en çok Karadeniz Bölgesinde yetişir?
A) Karpuz
B) Ceviz
C) Fındık
D) Elma
7-Aşağıdaki illerimizden hangisi Karadeniz Bölgesinde değildir?
A) Sivas
B) Artvin
C) Sinop
D) Bolu
8-Aşağıdakilerden hangisi Karadeniz Bölgesi için söylenemez?
A) Ormanların en çok olduğu bölgedir.
B) Karadeniz iklimi görülür
C) Çay yetişir
D) Yağış çok azdır
9-Karadeniz kıyılarımız fazla girintili çıkıntılı değildir. Bunun en önemli nedeni hangisidir?
A) Yağışların çok olması
B) Toprak yapısının sert olması
C) Dağların kıyıya paralel uzanması
D) Akarsuların dağları parçalaması
10-Aşağıdaki ifadelerden hangisi akdeniz ikliminin özellikleridir?
I.Gür otlaklar ve nemli iklimi büyükbaş hayvancılığı yaygınlaştırmıştır.
II. zeytin önemli tarım ürünüdür.
III. bitki örtüsü ormandır.
II. zeytin önemli tarım ürünüdür.
III. bitki örtüsü ormandır.
A) I
B) I,III
C) II,III
D) I,II,II
11-Aşağıdakilerden hangisi İç Anadolu Bölgesinin en tenha ve en sık nüfuslaşmış bölümleridir?
A) Orta Kızılırmak-Yukarı Kızılırmak
B) Yukarı Kızılırmak - Yukarı Sakarya
C) Yukarı Kızılırmak – Konya
D) Konya - Orta Kızılırmak
12-İç Anadolu Bölgesinin iklimi hakkında aşağıdakilerden hangisi söylenemez?
A) En yağışlı mevsim kıştır.
B) Kışlar soğuk ve kar yağışlıdır.
C) Step iklimi görülür.
D) Yaz kuraklığı belirgindir.
13-Aşağıdakilerden hangisi İç Anadolu Bölgesi'nin genel özellikleri arasında değildir?
A) Bölgenin yüksek dağları sönmüş volkanlardır.
B) Tabii bitki örtüsü bozkırdır.
C) Türkiye'nin en büyük ikinci bölgesidir.
D) nüfusun en kalabalık olduğu bölümler buradadır.
14- İç Anadolu Bölgesi'nin tarımını aşağıdakilerden hangisi olumsuz yönde etkiler?
A) Kuru tarım sisteminin yaygın olması
B) Makineli tarımın kolaylıkla yapılabilmesi
C) İklimin sert ve kışların uzun sürmesi
D) Bölgede düz alanların fazla olması
15-Aşağıdaki gibi olumsuz kış şartlarının yaşanmasında aşağıdakilerden hangisi etkilidir?
I.Kışları uzun ve kar yağışlıdır.
II.Ülkemizin en uzun kışları bu bölgede yaşanır.
III.Kış sıcaklıkları yer yer -35°C ye kadar düşer.
II.Ülkemizin en uzun kışları bu bölgede yaşanır.
III.Kış sıcaklıkları yer yer -35°C ye kadar düşer.
A) Dağ vadi arasındaki yükselti farkının az olması
B) Ortalama yükseltinin fazla olması ve bölgenin deniz etkisine kapalı olması
C) Dağ vadi arasındaki hava akımının az olması
D) Türkiye'nin en kuzeyinde yer alması
16-Aşağıdakilerden hangisi Marmara Bölgesi'nde nüfusun artmasında daha az etkilidir?
A) İş imkanlarının fazla olması
B) Tarım yapılabilen alanların fazla olması
C) Sanayinin gelişmiş olması
D) Ticaretin gelişmiş olması
17-Marmara Bölgesi, ülkemizin ulusal gelirine en fazla katkı sağlayan bölgedir. Aşağıdaki ekonomik faaliyetlerden hangisinin Marmara Bölgesi'nin ulusal gelirine katkısı daha azdır?
A) Enerji
B) Ticaret
C) Turizm
D) Hayvancılık
18-Marmara Bölgesi'nde yetiştirilen başlıca tarım ürünleri aşağıdakilerden hangisinde bir arada verilmiştir?
A) Tütün, çay, fındık, buğday
B) Üzüm, incir, elma, buğday
C) Üzüm, incir,elma,buğday
D) Ayçiçeği, mısır, çeltik, zeytin
19-Ergene Bölümü'nde karasal iklimin görülmesinde, aşağıdakilerden hangisi diğerlerine göre daha faz-la etkili olmuştur?
A) Enlem
B) Ortalama Yükselti
C) Çevresindeki kara kütleleri
D) Dağların uzanış doğrultusu
20-Aşağıda, Marmara Bölgesi'nde bulunan bazı yöreler ve bu yörelerde bulunan bazı madenler eşleştirilmiştir. Bu eşleştirmelerden hangisi yanlıştır?
A) Sakarya —> Demir
B) Susurluk —>Bakır
C) Bursa —> Mermer
D) Kırklareli —> Doğal gaz
21-Akdeniz iklimi için aşağıdakilerden hangisi söylenemez?
A) Doğal bitki örtüsü makidir.
B) Her mevsim bol yağış alır.
C) Ege ve Akdeniz kıyılarında görülür.
D) Don olaylarına nadiren rastlanır.
22-Aşağıdakilrden hangisi akdeniz de hakim bitki örtüsüdür?
A) Maki
B) Step
C) Orman
D) Bozkır
23-Aşağıdaki iklimlerin hangisi pamuk yetiştirmeye elverişlidir?
A) Karasal iklim
B) Hiçbiri
C) Karadeniz İklimi
D) Akdeniz İklimi
24-Aşağıdaki akarsulardan hangisi akdenize dökülür?
A) Kızılırmak
B) Bakırçay
C) Manavgat
D) Gediz
25-Aşağıdaki ifadelerden hangisi akdeniz ikliminde görülmez?
I.Yazlar sıcak ve kuraktır.
II. Kışlar ılık ve yağışlıdır.
III.Bitki örtüsü Bozkırdır.
II. Kışlar ılık ve yağışlıdır.
III.Bitki örtüsü Bozkırdır.
A) I
B) III
C) II,III
D) I,II,III
26-Aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?
A) En az yağış alan ikinci bölgemizdir
B) Yer şekilleri dağınık olduğu için ulaşım gelişmemiştir.
C) Doğuda bozkır, batıda makiler yaygındır
D) Küçükbaş hayvancılık ve ihracat gelişmiştir.
27-Aşağıdaki yer altı zenginliklerinden hangisi Güney Doğu Anadolu Bölgesi'nde değildir?
A) Bor
B) Fosfat
C) Linyit
D) Petrol
28-Aşağıdakilerden hangisi güney doğu anadolu bölgesinde değildir?
A) Keban Baraj Gölü
B) Birecik Baraj Gölü
C) Atatürk Baraj Gölü
D) Tuzla Gölü
29-Aşağadakilerden hangisi Güney Doğu Anadolu'nun sınırları içinde yer almaz?
A) Şırnak
B) Kilis
C) Kars
D) Mardin
30-Aşağıdaki Güney doğu anadolu bölgesinin dağlarındandır?
I.Nurhak Dağları
II. Gavur Dağları
III.Raman Dağı
II. Gavur Dağları
III.Raman Dağı
A) I
B) III
C) II,III
D) I,II,III
31-Aşağıdakilerden hangisinde Ege Bölgesi'nin Türkiye üretiminde ilk sırayı aldığı tarım ürünleri bir arada verilmiştir?
A) Pamuk-Haşhaş-Çay-Tütün
B) Üzüm-Zeytin-Haşhaş-Tütün
C) İncir-Üzüm-Turunçgiller-Şeker pancarı
D) Buğday-Tütün-Ayçiçeği-Haşhaş
32-Aşağıdakilerden hangisi Ege Bölgesi'nin genel özellikleri arasında yer almaz?
A) İmalat sanayinde ilk sırada yer alır
B) Yükseltisi batıdan doğuya doğru artar
C) Göl yönünden en fakir bölgelerdendir
D) Nüfusun büyük bölümü kıyı kesiminde toplanmıştır
33-Ege Bölgesi'nde kıyılardan iç kesimlere doğru gidildikçe aşağıdakilerden hangisi azalmaz?
A) Yağış
B) Nüfus
C) Orman Örtüsü
D) Yükselti
34-Aşağıda verilen akarsularımızdan hangisi Ege Deniz'ine dökülmez?
A) Meriç
B) Bakırçay
C) Aksu
D) Gediz
35-Ege Bölgesinin Menteşe Yöresi’nde nüfusun seyrek olmasının temel nedeni aşağıdakilerden hangisidir?
A) İklimin elverişli olmaması
B) Yer şekillerinin engebeli olması
C) Ortalama yükseltisinin az olması
D) Deniz etkisine kapalı olması
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder