TASARIM RAPORU



GRUP EVRENSEL

VAKKAS ÇİLO & vakkascilo@gmail.com
HATİCE ÇOLAK & haticecolak0@gmail.com
MİHRİBAN ÇAMCI & cmcmhrbn@gmail.com
LEYLA GÖZCÜ & lazleyla@gmail.com


Genel Özet (5 pts)                                                                                      
     Amacımız “Bölgelerimizi Tanıyalım” konusunun öğrencilere en iyi şekilde kavratılmasıdır. Öğretim; öğretmenin de bulunduğu laboratuar ortamında projeksiyonla gerçekleştirilebilir. Tasarımın içinde yer alan animasyonlar, görsel öğeler ve oyun bölümü ile öğrencilerin motivasyonunu sağlamayı amaçlıyoruz. Öğrenci ilk olarak konu içeriklerini tamamlayıp  ardından test oyun uygulamalarına geçecektir. Ders tasarımında kullanacağımız yaklaşım yapılandırmacı ve davranışçı yaklaşımdır. Bu yaklaşımlar beklediğimiz gibi öğrencilerin öğrenmesinde yeterli olmayabilir. Yeni, fikir ve tasarımlar oluşturulmaya çalışılmalıdır. Değerlendirme amacıyla her bölümün sonunda bölüme ait test oluşturuldu ve bu test sonucunda puan ile sonuçlar da verilecektir. Her grup üyesi üstüne düşen görevi zamanında yerine getirecektir.

Öğretimin Detayları
Tanımlama (5 pts)
      Bu tasarımdaki amacımız “Bölgelerimizi Tanıyalım” konusunun öğrencilere en iyi şekilde kavratılmasıdır. Bunun için içerik özenle hazırlanmıştır. Gazi İlköğretim Okulu Sosyal Bilgiler Öğretmeninden yardım alınmıştır. Konumuzu animasyon, oyun ve içerik ile zenginleştirdik.

Ortam (5 pts)
     Öğretim; öğretmenin de bulunduğu laboratuar ortamında projeksiyonla gerçekleşebileceği gibi, öğrencilerin birer bilgisayar başında bireysel öğrenmelerini de desteklemektedir.

Temel Öğeler
1.              Motivasyon (15pts)
     Giriş ekranında Mustafa Kemal ATATÜRK’ün çalışmaya yönlendiren sözü vardır. Tasarımın içinde yer alan animasyonlar, görsel öğeler ve oyun bölümü ile öğrencilerin motivasyonunu sağlamayı amaçlıyoruz. Ayrıca test uygulaması ile de kendilerini ölçebilecekler.

2.              Öğretimin değerlendirilmesi ve Geri dönüt (10)
      Değerlendirme amacıyla her bölümün sonunda bölüme ait test  oluşturuldu ve bu test sonucunda puan ile sonuçlar da verilecektir.

3.      Öğretimin sırası (10 pts)
      Öğrenci ilk olarak konu içeriklerini tamamlayıp  ardından test oyun uygulamalarına geçecektir.

Storyboard (senaryo) sahneleri (20 pts)

Öğretim yaklaşımı (15 pts)
     Ders tasarımında kullanacağımız yaklaşım yapılandırmacı ve davranışçı yaklaşımdır. Dersi tasarlamak için seçtiğiniz yaklaşımların işlem basamakları şunlardır. Konular lineer bir biçimde gittiği için öğrenci konuyu okuyup anlayarak ilerleyecektir. Öğrenci konularda bulunan bazı bölümlerdeki açıklamayı keşfedip okuyarak-anlayamaya çalışacağından buralarda da yapılandırmacı yaklaşım kullanılmıştır. Ayrıca animasyonlar yaparak öğrencinin o bilginin zihninde canlanması sağlanmıştır. Buralarda da bilişsel yaklaşım kullanılmıştır.

Beklentiler ve yayınlama gereksinimleri (5 pts)
     Bu yaklaşımlar beklediğimiz gibi öğrencilerin öğrenmesinde yeterli olmayabilir. Öğrenci tasarımı beğenmeyebilir, eksik ve yetersiz bulabilir. Öğrenci ihtiyaç analizi yaparak bu problemleri ortadan kaldırılabilir ve öğrenci isteklerine uygun tasarım geliştirme yöntemine gidilebilir.Oyun tasarlama kısmında eksiklikler vardır.Bu konu geniş bir konu olduğundan daha da araştırılmalıdır.Oyun konusunda daha yeni, fikir ve tasarımlar oluşturulmaya çalışılmalıdır.

Zaman çizelgesi (5)
Tarih
Grup Üyesi
Görev
01.03.2012-22.05.2012
Vakkas ÇİLO
Öğretim tasarımı projesinin hazırlanması (Flash çalışması)
01.03.2012- 22.05.2012
Hatice ÇOLAK
Bloğun hazırlanması ve düzenlenmesi
01.03.2012- 22.05.2012
Mihriban ÇAMCI
Öğretim tasarımı projesinin hazırlanması (Flash çalışması)
01.03.2012- 22.05.2012
Leyla GÖZCÜ
Ders sunumunun araştırılması ve hazırlanması

EK-A

SENARYO METNİ:
   
     İlk olarak giriş kısmına dikkat çekici olması için Türkiye’nin bölgelerini gösteren bir animasyon konulmuştur. Giriş butonuyla öğrenci anasayfaya yönlendilir.  Anasayfa da 4 tane menü bulunmaktadır. Konu anlatımı için bölgeler menüsüne tıklanır ve animasyon olarak bölgeler gelir buradan öğrenci istediği bölgeye tıklayarak bölgeyle ilgili istediği bilgiye ulaşır. Ve her konu sonunda öğrendiklerini test etmesi için çoktan seçmeli test uygulanır ve test sonucunda geri dönüt verilir. Konu anlatımından sonra öğrendiklerini pekiştirmek ve eğlenerek öğrenme amaçlı anasayfada ki oyun menüsünden ulaşabilir. Anasayfamızda ki bir diğer menü ise yardım(iletişim) menüsüdür. Buradan öğrenci beklentilerinin karşılandığı veya karşılanmadığı olumlu yada olumsuz bütün durumlarda bize ulaşabilir. 

EK-B
SENARYO TAHTASI
Program Başlığı: Bölgelerimizi Tanıyalım
Tarih:  01/05/2013 

#
Senaryo
Açıklama




1





İlk açılışta animasyonla başlıyor. İleri butonuna bastığımızda anasayfamız geliyor. Anasayfamızdaki menülere tıklayınca da o konu ile ilgili kavramlar geliyor.




2





Her bölge ile ilgili animasyon olarak konu anlatımı bulunmaktadır.



3





Oyun ile içerik zenginleştirilmiştir.



4






Test menüsü ile öğrencinin neyi ne kadar bildiği ölçülecektir.




5




Yardım menüsünde uygulama hakkında bilgiler yer alır. Ayrıca bize ulaşabileceğiniz iletişim adresleri de buradadır.


Kaynaklar (5)
Kitaplar: MEB’in 5. Sınıf ders kitabı
                      : http://www.flasharsivi.com/
Gazi ilköğretim okulu sosyal bilgiler hocasıyla ders işlenişi hakkında bilgi edinildi.

















Hiç yorum yok:

 

Blogger news

Blogroll

Popüler Yayınlar